Kriszta alkot

GKK-design

Az 5 legszebb falfesték szín

2022-ből

2023. február 26. - GKKdesignBlog

a_legszebb_falfestek_szinek_1.jpgMost, hogy szabadidőm nagy részét lakberendezési blogok, videók, színskálák és katalógusok nézegetésével töltöm, feltűnt, mennyit változott, mennyit finomodott a színek palettája.

Összefoglaló jön...

 

Utólag foglalkozni a különböző divatos színekkel könnyű... Csak át kell nyálazni egy csomó oldalt, Pinteresten körbenézni, na meg guglizni.

Ha ehhez még hozzájön az is, hogy alapvetően jó barátságban van az ember lánya a színekkel, akkor ez végképp nem egy nehéz feladat. Gondoltam én... De amikor jött az ihlet, hogy erről egy blogbejegyzést írjak, akkor persze jött a pánik is! Ha valamihez csak kicsit értek, arról szeretnék úgy írni, hogy a mondanivalómat alátámasztom mindenféle forrással, így elkezdtem statisztikák után kutatni, hogy vajon tényleg az a falfesték-e a nyerő, amiről én gondolom. Vajon tényleg az a bútorszín a legdivatosabb, amit én látok? Persze szín szerinti eladásra egyik gyártó statisztikája sincs lebontva - vagy legalábbis nem publikus az infó. Pedig becsszó, én nagyon kerestem!

A gyártók által év színének kikiáltott árnyalatokkal pedig csak egy bajom van - dolgoztam színekkel, konkrétan én válogattam össze az egyik legismertebb műköröm alapanyagokat forgalmazó magyar cég színpalettáit. És tudom, hogy sokszor nem az a szín került bele az ajánlóba, ami valóban közkedvelt, hanem az, amit el szeretnének adni.

Miután megfutottam ezeket a köröket, és nem találtam hiteles forrást, meg kellett alkudnom saját magammal: ez bizony egy teljesen szubjektív poszt lesz, az én buborékomban létező színekről lesz majd szó. Ha valaki hasonlót tapasztalt, mint én, annak csak örülök, mert akkor a buborék nagyobb, mint elsőre gondoltam. Ha viszont te teljesen mást tapasztalsz a környezetedben, az is simán előfordulhat - hiszen másmilyen emberek vesznek körül, más impulzusok érnek, más az ízlésünk, és valószínűleg a social média algoritmusa is teljesen más szeletkéjét mutatja az internet hatalmas világának.

Nade, elég az elmélkedésből! Jöjjenek a színek, hát ezért vagyunk itt, nem?

Ami feltűnt a képek nézegetése közben, hogy a falakon a hideg árnyalatokat leváltották a melegebb színek. A frissességet sugárzó mentás és szürkéskék árnyalatok helyett a zsályazöld vette át az uralmat, a szürkéket a szürkés bézs és a karamell árnyalatai váltják.

Nagyon nehéz volt a választás, mert a falak színét mindig nagyon befolyásolja a berendezés stílusa és színei is, megpróbáltam olyan képeket hozni, amik viszonylag semleges közegben mutatják be a falfestéket. A színekhez hoztam konkrét példákat is (igyekeztem itthon is kapható festékeket megmutatni), és itt szeretném jelezni, hogy ez nem reklám, nem ajánló, nem szponzorált tartalom, a listában a saját tapasztalatom alapján népszerűnek tűnő színek szerepelnek. Én csak példákat válogattam össze!
Ahol sajtóanyagként hozzáférést engedtek a képekhez, ott mindig ezt a lehetőséget használtam.

A színek között igen nehéz volt sorrendet felállítanom, végül az alapján döntöttem, hogy hányszor jött velem szembe az árnyalat  :)

5. Kavics színek: nagyon világos szürkés bézs árnyalatok

Ilyen például a Polifarbe Z20 zuzmó színe. Állandó szereplője a bohém stílusnak. Tökéletes hátteret ad a natúr színű fa- és nádbútoroknak, és más természetközeli kiegészítőknek.

ko.jpg

 

4. Homokszínek: világosbarnák, sárgás-bézses árnyalatok

A kavicsszíneknél sötétebb színek, de közös jellemzőjük a sárgás-barnás árnyalat. Lehet világosabb, sötétebb is. Az itthon kapható festékek közül a kedvencem a Polifarbe Komló (K30), de vetélkedik vele a Dulux Gangeszi kavicsa is.

homokszinek.jpg

 

3. Földszínek:  különböző árnyalatú barnák, meleg szürkék, majdnem-feketék

Ezek a sötét színek csak nagyon átgondolt belső terekbe valók, mégis, ha jól használják őket, fantasztikus hatást lehet elérni velük. Az egyik kedvencem a Tikkurila Mole színű szürkésbarnája

foldszinek.jpg

 

2. Fáradt rózsaszínek: Barnás-rózsaszínes árnyalatok, a pasztellestől az egészen sötétig

Érdekes színcsalád ez, azt gondolnánk, csakis gyerekszobában mutat jól. Pedig a Dulux Meghitt Fészek nevű falfestéke mindenféle otthonba jó választás.faradt_rozsaszin.jpg

 1. Zöldek

A tavalyi év leginkább a zsályazöldekről, az olívás árnyalatokról szólt, de sokan a halványabb verziókat választották - és bizony a kifejezetten sötétzöldek is szembejöttek. Személyes kedvencem a Tikkurila X447 Sea smoke árnyalata lett.

zoldek.jpg

 

Nagyon érdekes, hogy a falszín divatban hogyan váltják egymást a színes és a csak a fehér időszakok. Amikor mi a pici nappalinkat olajbogyó zöldre festettük (a plafont is, bizony!), akkor éppen a fehér-törtfehér vonal volt a divat, és sokan rosszallóan csóválták a fejüket. Ugyanakkor, amikor élőben is látták, hogyan mutat a szoba, rögtön visszakoztak - a fehér ajtókeret, a fehér polcok, képkeretek, és a világos bútorok mellett már nem is volt olyan nagy garázdaság a zöld :D

 

Nektek mi volt a legbátrabb falszínetek? Megbántátok, vagy nagyon szerettétek?

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gkk-design.blog.hu/api/trackback/id/tr7416558086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása