Kriszta alkot

GKK-design

Fonalak és fonnivalók

Beszámoló a Fonalsziget téli vásáráról

2022. február 15. - GKKdesignBlog

yarndreams2.pngTavaly tavasszal indítottam ezt a blogot - és látszik, hogy mikortól találtam munkát. Ugyanis akkor szűntek meg a posztok...

Nade. Mostanra stabilizálódott az életem. A munkahelyem nagyon rendben van, szeretem, amit csinálok. Anyagilag is könnyebb így, bár bevallom a vállalkozói szabadság azért hiányzik. Ami viszont szokatlan, és nagyon élvezem: fél 4kor, amikor véget ér a munkaidőm, akkor valóban véget ér. Nincsen még 328 rám váró messenger üzenet, nincs csak még egy kérdés, agyban is befejezem a munkát.

Szeptemberben döntöttem úgy, hogy a magamnak kiosztott havi fonalpénzemet nem verem el azonnal, hanem perselybe rakom, és ha már összegyűlt egy nagyobb összeg, akkor nyúlok csak hozzá. A Cserepesházban rendezett Fonalsziget Téli vásárról tök véletlenül értesültem, és amikor megláttam a résztvevő árusokat, azonnal tudtam, hogy ott a helyem. És a fegyelmezett gyűjtögetésemnek hála, életemben először minden árustól tudtam venni valamit!



Amikor megérkeztem a Cserepesházhoz, bevallom elöntött egy csomó emlék. Azon a környéken nőttem fel, ott dolgoztam, és a lányom is ide járt bölcsibe. De kb 6 éve nem is jártam arra. Egyszerre volt ismerős, és tök idegen is. Komplett épületek alakultak át, van, aminek a helyén ma már teljesen más épület áll. 

A Cserepesház emeletén egy nagyobb teremben volt a vásár, az összes árus kitett magáért! Gyönyörű színek, luxus fonalak, minőségi kiegészítők sorakoztak az asztalon. Nagyon jó volt újra találkozni mindenkivel, annyira jó volt, hogy ennyien örültek nekem. Hihetetlen mennyiségű pozitív energiát kaptam a csajoktól. 
Vásároltam, beszélgettünk kicsit, aztán feldobódva, a sok zsákmányt ölelgetve indultam haza.

És hogy miket szereztem?

1) Árus: Annás kertje
Annás neve fonalas berkekben egyet jelent a növényi festéssel. Legyen szó egyszínű vagy ecoprint technikával készült fonalairól, mind magas színvonalat képviselnek. Nála ezt a dióburokkal festett lace fonalat vettem. Az összetétele 70% merino + 30% vadselyem, 100gr fonal 500m. Anna 2,5-3,5 mm-es tűt ajánl hozzá
annas.pngannas2.png

Ezt a mintát választottam hozzá, bár sanszosan nem ebből a fonalból fog elkészülni :) 

 

2) Árus: Yarndreams
Adritól színesebb csodákat gyűjtöttem be, illetve egy kutyusos projectbag is az enyém lett.
yarndreams.pngyarndreams2.png

A türkiz-zöld- fehér spriccelt festésű fonal 75% merino + 25% nylon. Zokninak választottam, de itthon a férjem simán lenyúlta magának :) ez egy sport vastagságú fonal, 100gr 225m, tűméret nincs a cimkén, de ezt a vastagságot én 3,5-4mm-es tűvel szeretem böködni.
Az eperpiros, előre megkötött fonalat akár így is lehetne használni sálnak, de én fejpántot tervezek belőle. nem fogom lebontani és felgombolyítani, azonnal a bontásból kötöm majd :) 75% merino + 25% nylon ez is, de a 100gr fonal 425m. 2-3mmes tű való hozzá.
A harmadik fonalnak a lila ősz nevet adtam, őt utólag vettem... Amíg Adrival beszélgettünk, folyton őt simogattam. Finom zoknifonal az anyaga, így egyértelműen zokni készül majd belőle! Az összetétele 60% merino + 25% bambusz + 15% polyamid, 100gr fonal 280m, kb 3mmes tű való hozzá

 

3) Árus: Dodeka
Ez az antikzöld fonal már messziről mosolygott rám, nagyon örültem neki, mert az egyik elképzelésem pont ez a szín volt. Az antikzöld táskáimhoz ugyanis nincsen még semilyen sálam - micsoda skandallum, ugye?!
dodeka.pngdodeka2.png
Ez a fonal 80% merino + 20% mulberry selyem összetételű, a 100gr-os motring kb 800m. A terveim szerint Ágica fonalával összefogva ebből majd egy körsál készül.

 

4) Árus: Ágica's yarn
Ágicától négy kukacot vettem, egy-egy kukac 10gr és 60m. Összetételét tekintve 74% baby suri alpaca + 26% mulberry selyem. Dodeka antikzöld fonalával fogom majd össze, horgolt vagy kötött körsálhoz. Az elképzelésem nagyon konkrét, remélem a végeredmény is adni fogja :)

agica.png
agica2.png

 

5) Árus: Woolgarden
Tünde kézzel font fonalakkal jött a vásárra, nála alapanyag alapján választottam, nem a szín volt a fő szempont. Az általa font fonal 70% blueface birka gyapja + 30% seacell, azaz algarost. Még egyik anyaggal sem dolgoztam, és hát ez egy kézzel font fonal, szóval nagyon izgulva bökök majd bele. A szinei passzolnak a lágy ősz színtípusomhoz, szóval bármi is készülhet belőle. Azt hiszem, a vásári szerzeményeim küzül ez a legizgalmasabb fonal.
woolgarden.pngwoolgarden2.png

 

6) Árus: Nina's threads
Ninától két fonalat hoztam, egy göndörkés effektet (még azon is gondolkodom, hogy esetleg a hajamba kéne tenni belőle, hehe), illetve egy egyágú vastagabbat.
Az effektfonal (Slubby fuchsia) 26gr, 104m, az összetétele 90% merino + 10% nylon, az ajánlás szerint 3-4mm-es tű való hozzá. Szövésnél fogom effektfonalként használni. Jó kiadós, ha 2centinként teszek dupla szálat belőle, simán kifutja a 2 méteres sál teljes hosszát.
A vastagabb (Chucky Singles - Dark berry) 100gr és 70m, 6-7 mm-es tű az ajánlás hozzá, az öszetétele 80% merino + 20% nylon. Ebből egy olyan fejpántot horgolok majd, ami nyakmelegítőnek is jó.

nina.png
nina2.png

 

7) Árus: Kis kos műhely
A csapatot nem régóta követem facebookon, így nagyon örültem, hogy élőben is meg tudom nézni a különlegességeiket.
Az asztalukról egy csipkefonalat választottam, az 50% babyalpaca + 25% selyem + 25% len inkább tavaszi-nyári fonal, szerintem Annás mintája tökéletes lesz hozzá.  A motring 100gr és 800m hosszú, így pont kiadja!

kiskos.png
kiskos2.png

 

8) Árus: Geszter-lánc
Szoktunk azzal viccelődni, hogy kicsi a világ - és valóban :) Eszter ugyanis hamarabb ismerte az én nevemet, mint én az övét, csak éppen ő a körmös oldalamat, nem a fonalmániást. Jót beszélgettünk a vásáron, én végigtaperoltam a fonalait, és a múltkori nyereményfonal mellé egy Kertkaput választottam. A két fonal tökéletesen kiegészíti egymást, úgyhogy akár szettként is jók lesznek majd! 
A Kertkapu a festés neve, a fonalalap neve Stockholm2, a 100gr 225m. 100% merino gyapjú, az egyik legedvesebb alapanyagom!

2.png
1.png

 

9) Árus: Eni.co treasures
Enikőtől kézzel kártolt rolágokat vettem. Az összetételük nagyon extra és nagyon vegyes! Merino szöszhöz kártolt hozzá négyféle selymet és viszkózt, fantasztikus színorgát alkotva! Sosem fontam még rolágból, kíváncsi vagyok, milyen élmény lesz!
2_1.png1_1.png

 

10) Árus: Lenfonal
Végül jöjjön az a fonalpáros, amit kifejezetten a férjemnek vettem. Ritával közös szövéseknél ismerkedtünk meg, őt elbűvölték a len fonalak, annyira, hogy elkezdte forgalmazni ezeket a csodás anyagból készült fonalakat.
Az asztalról egy natúr és egy szürke motringot választottam, azonos tulajdonságokkal rendelkeznek. 100gr 400m, 70%bambusz + 30% len. Igazi hűs, selymes fényű nyári fonal, fehér felvetésben fogom megszőni.

2_2.png
1_2.png

Ha jól számolom, kb 2 méter hosszú sálat tudok majd belőle készíteni. Április 30ra van időpontom fehér felvetésre, utána jövök majd, mi készült végül :)

 

Összességében miért éri meg ilyen fonalvásárokra járni? Persze el lehet költeni rengeteg pénzt is, de az, hogy élőben látod a színeket, a fonalakat, szöszöket meg tudod tapogatni, rengeteget számít. Ezek a fonalak ugye mind luxus kategóriásak, ez az árukban is megmutatkozik. Ezen kívül odafigyelősebb bánásmódot is igényelnek, amíg egy akrilfonalat simán berakok a mosógépbe, (és a szárítóba is), addig az ezekből készült darabok kézi mosást, sokkal inkább öblítést igényelnek csak, formára igazítva kell szárítani, szóval az olcsóbb fonalakhoz képest mindenképp macerásabbak. de a tapintásuk, a puhaságuk megéri ezt az extra törődést, és így sokáig szép darabok lesznek a ruhatárunkban!

Ölelés: Kriszta

A bejegyzés trackback címe:

https://gkk-design.blog.hu/api/trackback/id/tr6517538244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása